top of page
20240124_114057.jpg

NOVÉ NÁSTROJE

Při stavbě nového nástroje čerpám ze studia

a restaurování mnohých vzácných nástrojů.

 

Pokud mohu podrobně prozkoumat originální nástroj, vnímat tempo a úroveň zpracování,

péči věnovanou detailům, odhadnout použití konkrétních pracovních nástrojů či kvalitu,

přísady a provedení laku a samozřejmě celkový dojem, získám více než technická data.

 

Poodhalí se mi osobnost autora i jeho momentální rozpoložení, je to téměř jako osobní setkání…

20230430_142518.jpg

RESTAURÁTORSTVÍ

Restaurování versus stavba smyčcových nástrojů.

Stejný obor a přesto tak rozdílný přístup.

Při stavbě nového nástroje můžeme víceméně opakovat naučené postupy případně do nástroje vkládat svou osobnost.

 

V restaurátorství je všechno zcela jedinečné,

žádná operace se neopakuje ve stejné podobě

a restaurátor naopak svou osobnost upozaďuje, snaží se co nejvíce ctít původní provedení. U silně poškozených nástrojů navíc vystávají otázky etiky versus praktičnost atd.

Restaurátor musí mít nejen velké množství druhů barviv a laků, ale také např. “  archiv mnoha  kousků a druhů velmi sterého dřeva pro nahrazení chybějících částí u nástrojů starých třeba 150 i více let.     

bottom of page